De eerste letter in ons GDBPI principe is: “Gesprek”.

Vaak krijgen wij van onze klanten de vraag: “Hoe werkt dat nou zo’n video maken?”
Graag willen we jullie meenemen in onze werkwijze. Hoe pakken wij dat bij SoMMedia aan? Volgens ons principe GDBPI, beginnen we altijd met een gesprek. Het is een cruciaal aspect, niet alleen bij videoproducties maar in bijna elke andere situatie. Bij een eerste ontmoeting bepaal je vaak in een aantal seconde wat je van diegene vindt. Naast het feit dat je bepaald of je een samenwerking wil aangaan, is het tevens belangrijk erachter te komen welk doel er voor ogen is met de video productie.

Lees hieronder meer over wat er in deze fase aanbod komt en hoe dit in zijn werk gaat. 

01. Talking points

In het gesprek beginnen we met de belangrijkste vraag.. Hoe drink jij je koffie?

Daarnaast zijn willen we nog veel meer essentiële input om een concept voor jou op maat te maken. Alle input is nodig. 

Boodschap


Wat wil je vertellen?
Ga je mensen iets leren, verkopen of vertellen?

Budget


We hoeven geen exacte cijfers te weten, maar een indicatie is wel zo handig. Dan kunnen wij direct onze ideeën op jouw wensen en budget afstemmen. We kunnen wel een speelfilm gaan bedenken, maar we kijken liever samen naar een concept dat te realiseren is.  

Deadline


In verband met doorlooptijden is de deadline ook erg belangrijk. Moet de productie bijvoorbeeld volgende week opgeleverd worden of heeft het een langere doorlooptijd? 

Platform


Waar gaat de productie getoond worden? Op Tv, een website, social media kanalen, intranet, e-learning of in de bioscoop?

02. Hocus pocus, Focus

Wanneer we alle input uit de eerste meeting hebben kunnen we aan de slag! Op kantoor verzamelen we alle creatievelingen. Met een verse kop koffie in de aanslag zijn we klaar om te gaan brainstormen over het concept voor jouw productie.


Concept plan

Na een brainstorm sessie en vele koppen koffie later…
Zijn er genoeg creatieve ideeën, dan werken we de leukste/beste/gaafste globaal uit.




Aanleiding & doel

Wat is de initiële vraag, en wat wil je bereiken? Leads genereren, informeren, kennis overbrengen, naamsbekendheid vergroten of de kijker entertainen? Allemaal verschillende doelstellingen die een andere aanpak vereisen. In het plan wordt dit beschreven, samen kunnen we dit later nog aanscherpen.

Visueel concept

De visuele concepten in het plan zijn grove ideeën die tekstueel zijn toegelicht. Samen gaan we aan de slag om ervoor te zorgen dat we het maximale uit het concept halen zodat het aansluit bij jou wens en doelgroep.

Prijsopgave

Bij elk concept in het plan is er een prijsopgave. Wij werken met vooraf bepaalde offertes, zodat er achteraf geen verassingen zijn.


Thank you next!

De volgende stap in het GDBPI principe is het bepalen van de doelgroep.