Blogpost Video

gepubliceerd 09-05-2023

Je bedrijf krachtig in beeld? Laat een videoproductie maken

Het is een van de meest veelzijdige en winstgevende marketingtools: video. Al in een paar seconden kun je veel informatie én sfeer overdragen. Zo krijgen jouw klanten een goed beeld bij je bedrijf of organisatie. Ideaal dus als je meer naamsbekendheid wil, klanten wil aantrekken of juist wil informeren. Pak je het professioneel aan, dan kun je jouw bedrijfsvideo ook nog eens jarenlang gebruiken.

De voordelen van een videoproductie op een rij

Overal waar je kijkt, zijn video’s. Dat komt omdat we ze goed tot ons nemen. Welke voordelen er zijn? We sommen ze voor je op!

  • Video’s zijn krachtiger en doeltreffender dan tekst: je kunt er veel informatie in overdragen
  • Ze kunnen op verschillende (social media-)kanalen worden ingezet
  • Ze zijn 24/7 toegankelijk
  • Bedrijfsvideo’s kun je vaak jarenlang gebruiken
  • Je kunt hogerop in de zoekresultaten van Google komen. Google is namelijk dol op video’s

Het is dus zeker een overweging om een videoproductie te laten maken als onderdeel van je marketingstrategie. Wil je er meer over weten? Lees dan snel verder!

Een videoproductie laten maken vs filmen met je smartphone

Misschien denk je: ‘ik kan ook zelf met mijn smartphone een video maken en bewerken’. Dat klopt. Sommige video’s – zoals leuke, korte snippets voor Instagram – hoeven niet perfect te zijn en kun je eenvoudig zelf filmen. Het draait dan meer om de inhoud van de video dan de manier van filmen. Video is als pizza, snel en doeltreffend.

 

Maar wanneer je op zoek bent naar een professioneel visitekaartje kun je beter een videoproductie van je producten, diensten of bedrijf laten maken. Het is misschien niet goedkoop, maar wel een goede investering. Een goede video heeft geen houdbaarheidsdatum. Als je een bedrijfsvideo laat maken kun je deze jaren later nog steeds gebruiken, bijvoorbeeld voor beurzen, je website of social media. Of je video tijdloos is, ligt natuurlijk wel aan de inhoud.

Je video op social media

Tegenwoordig is het mogelijk om op bijna elk platform een video te delen. Sterker nog, het wordt zelfs aangeraden. Kijk maar naar (stories op) Facebook, Instagram en LinkedIn. Of de reels van Instagram, waar je langere video’s kunt plaatsen. Met de opkomst van TikTok zijn video’s helemaal niet meer weg te denken.

Hoe dat komt? Op social media delen mensen emoties. En die zijn veel makkelijker over te brengen op bewegend beeld dan via tekst. Emoties maken een video leuk om naar te kijken. Als je een videoproductie laat maken, zorg je er dus voor dat deze vermakelijk en ‘likeable’ is. Hoe meer mensen je video bekijken en delen, hoe meer verkeer je op je website krijgt.

 

Google houdt van video’s

Nog zo’n voordeel van video’s: Google is er dol op. Het is nog best lastig om tussen de zoekresultaten in Google op te vallen. Maar het kan, dankzij video’s. De kans dat je bovenaan in de zoekresultaten terecht komt, is namelijk groter als je een video op je website hebt. Dat komt vooral doordat YouTube een onderdeel van Google is.

Als je eenmaal een toffe videoproductie hebt laten maken, moet je er nog wel voor zorgen dat de SEO helemaal klopt. Denk aan goede titels, beschrijvingen én links naar je website, product of dienst.

Zelfs Google is dus visueel ingesteld!

 

Videoproductie bedrijf

Denk je nu: ‘ik wil een bedrijfsvideo laten maken’? Dat snappen we. Het is namelijk onmisbaar in je marketingstrategie en brengt veel voordelen met zich mee. Let er wel op dat je goed nadenkt over de boodschap en het doel van je video. Een videoproductie bedrijf kan je daarbij helpen.

SoMMedia is zo’n full service videoproductie bedrijf. Onze medewerkers denken met je mee over je boodschap én hoe die het beste op beeld overgebracht kan worden. Zij weten precies wat een goede video nodig heeft. Neem gerust contact met ons op!