Blog items

Lees meer
Waarom en wanneer gebruiken we verticale content?

Waarom en wanneer gebruiken we verticale content?

Verticale content is sinds de opkomst van mobiele telefoons enorm gestegen. Logisch, want het is speciaal daarvoor gemaakt.

Lees meer
Waarom teambuilding en training combineren een goed idee is

Waarom teambuilding en training combineren een goed idee is

Teambuilding en training zijn beide superbelangrijk op de werkvloer, maar wat als we die twee met elkaar combineren?

Lees meer
Wees de baas over je eventlocatie

Waarom jij de baas moet zijn over je eventlocatie (niet andersom)

Ken je dat? Je bent op zoek naar een eventlocatie, maar niet alles kan of mag. Word zelf de baas over je eventlocatie, niet andersom.

Lees meer
Waarom een andere omgeving je team nieuwe energie geeft

Waarom een andere omgeving je team nieuwe energie geeft

Hoewel we allemaal van routine houden, kunnen we er soms in vast komen te zitten. Soms is het goed om even een andere omgeving op te zoeken.

Lees meer
Waarom zijn kennissessies waardevol voor een bedrijf?

Waarom zijn kennissessies waardevol voor een bedrijf?

Veel mensen onderschatten het belang van kennissessies. Het is waardevoller voor je bedrijf dan je vaak denkt.

Lees meer
Is een eventstudio echt nieuw?

Is een eventstudio echt nieuw?

Een eventstudio is simpelweg een studio die zich focust op online en hybride evenementen. Maar is een eventstudio echt een nieuw concept, of bouwen we voort op iets wat er al was?

Lees meer
Hoe organiseer je een netwerkborrel die leuk en effectief is?

Hoe organiseer je een netwerkborrel die leuk en effectief is?

Hoe organiseer je een netwerkborrel die zowel leuk als effectief is? Dat lees je in deze blog en waar je op moet letten.

Lees meer
10 tips voor een eventstudio

10 dingen die in een eventstudio beter kunnen

We zien dat eventstudio’s door de jaren heen steeds populairder worden. In deze blog delen we 10 tips die in een eventstudio beter kunnen. 

Lees meer
Wat is een eventstudio?

Wat is een eventstudio?

Een eventstudio, het woord zegt het al, is een evenement dat georganiseerd wordt in een studio. Maar wat houdt dat precies in?

Lees meer
Van concept tot eindproduct: het proces achter een studio-opname

Van concept tot eindproduct: het proces achter een studio-opname 

Jij wilt een zakelijk evenement organiseren in een studio! Maar hoe verloopt zo’n proces eigenlijk? Wat gebeurt er allemaal vanaf het begin tot het eind?

Lees meer
De perfecte camera setup voor hybride events

De perfecte camera setup voor hybride events 

Mooie beelden, magische shots… en dat voor zowel je online als fysieke publiek! Bij een hybride event, waarbij online en offline samenkomen, wil je natuurlijk dat het voor beide partijen visueel aantrekkelijk is.

Lees meer
Welke clichés komen altijd voorbij tijdens een livestream?

Welke clichés komen altijd voorbij tijdens een livestream?

Livestreams zien we tegenwoordig steeds vaker in ons zakelijke wereldje. Hoe handig is het om gewoon lekker vanaf je bank mee te doen aan een event, met een beetje interactiviteit erbij? Klinkt ideaal, toch?

Lees meer
De ultieme social media aanpak voor jouw event

De ultieme social media aanpak voor jouw event

Stel je voor: je hebt een fantastisch event georganiseerd, met top sprekers, gave content en de perfecte setting. Maar op social media? Doodse stilte.

Lees meer
Tips vor een online event

Hoe maak je een online event net zo impactvol als een fysiek event? 

Hoe kun je een event dat online plaatsvindt nou net zo impactvol maken als een fysiek event? Oftewel, hoe zorg je ervoor dat je deelnemers niet afgeleid raken?

Lees meer
Studio of locatie

Studio of locatie: welke keuze past het best bij jouw productie?

Het is tijd voor een livestream of hybride event! Dat wist je al snel, maar het volgende nog niet, want wil je dit opnemen in een studio of ga je voor een locatie naar keuze?

Lees meer
Techniek tijdens een evenement

Techniek tijdens een zakelijke evenement: Wat heb je nodig?

In het digitale tijdperk is technische ondersteuning cruciaal voor succesvolle zakelijke evenementen, en deze blog bespreekt de belangrijkste technische aspecten

Lees meer
Back to work met een na zomer kick-off event

Back to work! Het belang van een kick-off event na de zomervakantie

Het organiseren van een kick-off event na de zomervakantie een geweldige manier om het team weer op één lijn te krijgen, de motivatie te verhogen en een vliegende start te maken voor de rest van het jaar.

Lees meer
De voordelen van een event locatie

De voordelen van een unieke eventlocatie

Waarom is het kiezen van de juiste event locatie voor je (zakelijke) bijeenkomst nou zo belangrijk? In deze blog nemen wij de voordelen onder de loep!

Lees meer
The future of hybrid events: trends you don't want to miss!

De toekomst van hybride evenementen: Trends die je niet wilt missen!

Hybride evenementen bieden nu ongekende mogelijkheden en flexibiliteit; ontdek in deze blog de trends die jouw evenement naar een hoger niveau tillen.

Lees meer
Maak de mooiste vakantiefoto's met je smartphone

Maak de mooiste vakantiefoto’s met je smartphone

Het vastleggen van mooie momenten is een essentieel onderdeel van de vakantie. Gelukkig heb je geen dure camera nodig om prachtige foto’s te maken

Lees meer
Het geheim van succesvolle inspiratiesessies.

Het geheim van succesvolle inspiratiesessies: hoe een inspirerende eventlocatie hierbij helpt

Maar wat maakt een inspiratiesessie echt succesvol? Het antwoord ligt vaak in de eventlocatie waarin deze sessies plaatsvinden. Wij delen waarom!

Lees meer
Belang van een zomer kick-off

Het belang van een zomervakantie kick-off

Studio op T biedt de perfecte setting voor een onvergetelijke zomervakantieafsluiting, met een buitenruimte of dakterras!

Lees meer
Promotiefilm: waar in de customer journey zet je ze in?

Promotiefilm: waar in de customer journey zet je ze in?

Promotiefilms vormen een krachtig instrument voor het aantrekken van klanten! Maar wanneer zet je deze in? Lees nu hier verder.

Lees meer
De noodzaak van een TikTok-strategie voor bedrijven (en nee dit kun je niet alleen)

De noodzaak van een TikTok-strategie voor bedrijven (en nee dit kun je niet alleen)

TikTok is in korte tijd uitgegroeid tot een van de meest populaire sociale mediaplatforms ter wereld, bijna onmisbaar bij je marketingstrategie. Lees hier waarom.

Lees meer
De kracht van een wervingsvideo

De kracht van wervingsvideo’s: ontdek de trends en ontwikkelingen

In een wereld waar visuele content steeds belangrijker wordt, is de rol van wervingsvideo’s in het aantrekken van nieuw talent groter dan ooit tevoren.

Lees meer

Waarom is video marketing zo belangrijk?

Ontdek hoe videomarketing de sleutel kan zijn tot het vergroten van je online zichtbaarheid en het aantrekken van een breder publiek.

Lees meer
10 redenen voor een bedrijfsvideo

10 argumenten waarom je moet investeren in een bedrijfsvideo

Een bedrijfsvideo is onmisbaar in je marketingstrategie! Ben je nog niet overtuigd? Hier heb je 10 argumenten om je overtuigen.

Lees meer

Het organiseren van een hybride event: Waar te beginnen?

Er komt veel bij kijken bij het organiseren van een hybride event. Waar maar begin je? Wij helpen je!

Lees meer
Een corporate animatie

8 Redenen om animatie te gebruiken voor je corporate video

In de wereld van bedrijfscommunicatie zijn video’s niet langer saaie promotiemiddelen, maar echte krachtpatsers…

Lees meer
Pop-up studio. Een livestream op locatie.

Livestream op locatie: de kracht van een pop-up studio

Pop-up studio’s dagen de ‘standaard’ normen uit door een studio-ervaring  aan te bieden waar dan ook!

Lees meer
trends 2024 video

Video trends 2024: Innovatie in beeld

De wereld om ons heen ondergaat voortdurende veranderingen, met steeds meer technieken, nieuwe methoden en spannende ideeën die opduiken.

Lees meer

Zelf een online “TV” show maken met hulp!

Het idee om zelf een online “TV”-show te produceren is wellicht nog niet bij iedereen bekend, maar het is een trend die snel terrein wint en aanzienlijke mogelijkheden biedt.

Lees meer
Het belang van video in educatieve content

Het belang van video in educatieve content

In deze blog gaan we dieper in op het belang van video in educatieve content en hoe verschillende videoformaten het leerproces verrijken.

Lees meer
de kracht van animatie in marketing

De kracht van animatie in marketing

Een van de meest opvallende trends die de afgelopen jaren is opgekomen, is het gebruik van animatie in marketingcampagnes.

Lees meer
Webcast, en wat je nog niet wist

Webcast en wat je nog niet wist

Een webcast, webinar, livestream lijkt heel eenvoudig, maar hoe zorg je ervoor dat het een succes is voor iedereen? Met onze tips laat je jouw livestream soepel verlopen!

Lees meer

De drie dimensies van evenementen: online, hybride en offline

Het organiseren van evenementen heeft in de loop der jaren een transformatie ondergaan, waarbij de traditionele offline bijeenkomsten zijn aangevuld met innovatieve benaderingen zoals online en hybride events.

Lees meer

Verbinding in de digitale werkplek

In de snel evoluerende digitale werkplek van vandaag is interne communicatie de sleutel het versterken van de bedrijfscultuur. Livestreams bieden een krachtig middel om dit te bereiken!

Lees meer

Publiek bij je livestream: De uitkomst of een uitdaging?

Het creëren van een boeiende en interactieve livestream is een kunst op zich. Een vraag die vaak opduikt in het productieproces is: moet je een live publiek hebben of kiezen voor de alleen de presentatoren?

Lees meer
Studio op T: de perfecte eventlocatie

Studio op T: Dé perfecte eventlocatie

In de wereld van evenementen en vergaderingen is de keuze van de locatie vaak een bepalende factor voor het algehele succes. Een locatie is meer dan alleen een fysieke ruimte; het is een kader waarbinnen de sfeer wordt gevormd en de ervaring wordt gedefinieerd.

Lees meer
Gluren bij de buren. Een kijkje binnen Studio op T. Sommedia.

Gluren bij de Buren: Een kijkje bij Studio op T

Studio op T opende haar deuren voor de buren tijdens de ‘Gluren bij de Buren’ sessie, georganiseerd door Strijp-T. Een unieke gelegenheid waarbij bedrijven de kans kregen om bij elkaar binnen te kijken.

Lees meer

Hybride event: wat is de beste opstelling?

Hybride events worden steeds populairder. Wij begrijpen wel waarom! Deze evenementen bieden het beste van twee werelden: je hebt zowel online als offline kijkers.

Lees meer

Het belang van de juiste livestream setting: zitten of staan?

Wanneer je een webinar, livestream of hybride evenement organiseert, is het belangrijk om de juiste sfeer te creëeren. Of dat nu op locatie of in een livestream studio is. Denk bijvoorbeeld na of je sprekers staan of zitten.

Lees meer

Zo houd je een professionele livestream of webinar

Een webinar, livestream, presentatie of online event is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Om je kijkers de beste kijkervaring te bieden, raden we je aan om op te nemen of uit te zenden in een professionele studio.

Lees meer

Hoe maak je een impactvolle instructievideo?

Je kent het misschien wel: je gaat werken met een nieuw proces of systeem, dat erg moeilijk te begrijpen is. Je kijkt nu al op tegen het lezen van de eindeloze instructiehandleidingen.

Lees meer

Cursus geven? Laat een e-learning video maken

Stel je voor: je wil een cursus of lesgeven aan je medewerkers of collega’s. Maar je hebt een internationaal bedrijf of meerdere vestigingen. Je wil wel álle medewerkers de aandacht geven die ze verdienen.

Lees meer

Breng je boodschap tot leven met animatie op maat 

Met een video wil jij je bedrijf of organisatie representeren én onderscheiden. Dat begrijpen wij van SoMMedia maar al te goed. Dertien in een dozijn, daar doen we dan ook niet aan.

Lees meer

Je boodschap krachtig in beeld? Maak een animatie door een animatiebureau!

Wil je iets uitleggen, je visie overbrengen of een complexe boodschap begrijpelijk maken? Denk dan eens aan een animatievideo. Bij animaties zijn de mogelijkheden eindeloos. Dat betekent: op jouw manier doeltreffend en creatief communiceren.

Lees meer

Uitleganimatie: jouw complexe boodschap eenvoudig uitgelegd

Met een uitlegvideo (of: explanimation) leg je een proces, dienst of product in maximaal twee minuten helder uit. Ideaal dus als je wil vertellen hoe jouw nieuwe product werkt of als je een ingewikkelde instructie wil vertalen naar een helder stappenplan.

Lees meer

Livestream platform: een optimale online beleving!

Wil je écht impact maken met je communicatie? Overweeg dan eens een livestream. Neem bijvoorbeeld je personeel mee in de laatste ontwikkelingen of inspireer duizenden kijkers met jouw nieuwste product of dienst.

Lees meer

Waarom hybride events? De voordelen en tips uitgelicht

Hybride events: ze zijn de ideale combinatie van online én offline ontmoetingen. Terwijl een deel van je publiek fysiek aanwezig is, kijken er via je livestream óók heel wat mensen mee. Hier hebben we alle voordelen op een rijtje!

Lees meer
Videoproductie maken. Je bedrijf krachtig in beeld.

Je bedrijf krachtig in beeld? Laat een videoproductie maken

Het is een van de meest veelzijdige en winstgevende marketingtools: video. Al in een paar seconden kun je veel informatie én sfeer overdragen. Zo krijgen jouw klanten een goed beeld bij je bedrijf of organisatie.

Lees meer
Een wervingsvideo maken als je op zoek bent naar kandidaten

Op zoek naar geschikte kandidaten voor jouw bedrijf? Maak een wervingsvideo!

Heb je op dit moment vacatures openstaan en lukt het maar niet om gekwalificeerde kandidaten te vinden? Niet zo gek. Op de huidige arbeidsmarkt wordt het steeds moeilijker om op te vallen. ‘Ouderwetse’ wervingmethodes zijn niet voldoende meer.

Lees meer
Redenen voor een bedrijfsvideo

Vijf redenen waarom een bedrijfsvideo maken een goed idee is

Wist jij dat een bedrijfsvideo dé manier is om in het vizier te komen bij (nieuwe) klanten? Onze hersenen zijn namelijk dol op visuele waarneming. Via video verwerken we informatie 60.000 keer sneller dan met tekst. 

Lees meer

Laat hier je gegevens achter

We nemen z.s.m. contact met je op!